wtorek, 12 kwietnia 2011

DIY

Z akcesoriów wiosenno-wielkanocnych powstały ostatnio obrączki (nie wiem czy to właściwa nazwa) na serwetki. W sam raz na wielkanocne śniadanie. Obfotografowałam ze wszystkich stron...




...a potem pomyślałam - może któraś z Was chciałaby takie sobie zrobić? Niekoniecznie z filcu, nadaje się każdy inny materiał - od papieru, po tkaninę! I wzięłam się za tutorial.

Potrzebne są:
- materiał z którego powstaną obrączka i kwiatek
- guzik
- igła i nitka
- nożyczki
oraz chwila wolnego.

Według poniższego szablonu wytnijcie potrzebne kształty. Można je zmniejszyć lub zwiększyć w zależności od potrzeb. Można nawet bez drukowania, wystarczy odrysować z monitora :)
U mnie powstał taki zestaw:


Teraz zostaje już tylko szycie :) Na środku małego kwadratu przyszywamy guzik, a kwadrat przyszywamy z kolei do jednego z końców długiego prostokąta. W skrócie wygląda to tak:


W ten sposób otrzymujemy opaskę z guzikiem - pozostaje wyciąć dziurkę do zapięcia po przeciwległej stronie paska:


Dziurki wyciętej w filcu nie obszywam, w przypadku tego materiału jest to zbędne.

Ostatni etap to przyszycie kwiatka. Układamy go na środku opaski, nakładamy na niego kółeczko, które będzie wykończeniem naszego kwiatka i całość bezpośrednio doszywamy do opaski, o tak:


Włala! Tym sposobem mamy gotową "obrączkę", której można użyć do spięcia serwetki!


Hmm, jak sprawdziłam się w roli pedagogicznej? ;) Jestem ciekawa, czy ktoś w ogóle skorzysta z tego arcyprostego pomysłu :)

Serdecznie Was pozdrawiam!

18 komentarzy:

  1. pomysł jest bardzo fajny :) ostatnio widziałam gdzieś filcowe obrączki z kwiatkiem, ale gdzie im tam do Twoich! Twoje aż się śmieją do mnie z tych zdjęć :D
    P.S. Jako pedagog nieźle sobie radzisz :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. aaa widzisz, z kartek też by wyszły, hmm :))
    jak tylko znajdę chwilę...
    Twoje są prześliczne i im dłużej oglądam Twoje prace, tym mam większą ochotę zacząć przygodę z filcem (:

    OdpowiedzUsuń
  3. ooo już wiem co zrobimy w ten weekend z córcią jak pogoda nie dopisze :) i będą idealne na święta :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałam ostatnio takie - http://czterykaty.pl/czterykaty/1,57581,9280929,Zrob_to_sam__dekoracyjne_obraczki_na_serwetki,,ga.html - miałam plan zrobić sobie na nadchodzące święta, ale Twoje są o wiele ciekawsze, prostsze i chyba trochę mniej pracochłonne. Dzięki! :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja myślę, że na jak moja ulubiona dwulatka je zobaczy, to od razu zażyczy sobie... taką bransoletkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale przepiękne, a te kolory. A wykonanie faktycznie banalnie proste
    Pozdr
    Michalina

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziewczyny, dzięki za przychylne komentarze! Miałam wątpliwości czy zamieszczać ten tutorial, bo pewnie wystarczyłoby popatrzeć na zdjęcia i wszystko jasne :) Ale cieszę się, że Wam się podoba :)

    Ewa: trudno jednak wytłumaczyć coś tylko poprzez słowo pisane, ciekawe jak by było w przypadku trudniejszego projektu :)

    Aśko: z filcu można zrobić wiele rzeczy, do dzieła!

    UNICATELLA: fajnie, że możesz zamieszczać komentarze :) Przepraszam, że to powiem, ale mam nadzieję, że chociaż jedna deszczowa godzinka zdarzy się w ten weekend - chętnie obejrzę Wasze dzieło :)

    bolubię: te z czterech kątów są fajne, widziałam je już wcześniej, ale rzeczywiście potrzeba trochę więcej materiałów

    Shenny: ahaha, właśnie tak myślałam, że innym przeznaczeniem mogłaby być bransoletka :)

    Haftowane prezenty: strasznie banalne :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pieknie beda wygladac na wiosennym stole.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakie śliczne! Bardzo energetyczne kolorki, idealne na wiosenno-świąteczny stół :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Przesliczne:))i proste w wykonaniu:))moze i ja sobie takie zrobie:))musze tylko sprawdzic czy wystarczy mi filcu:)))
    Pozdrawiam Asia

    OdpowiedzUsuń
  11. Sliczne i efektowne:) wiesz tak patrze na nie i pomyslalam o ich innym zastosowaniu - paski do opasania jajek wielkanocnych (szyte na miare!:)) czy to dobty pomysl? pozdrawiam swiatecznie juz.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zufik, myślę, że to świetny pomysł! Sam pasek mógłby być wtedy nawet nieco cieńszy, a kwiatek tych samych rozmiarów co tutaj. Ekstra :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Albo w nieco zmniejszonej wersji wianki na glowe panien-jajek:) jak widzisz zainspirowalas mnie choc teraz za nic nie mam czasu zeby sama sie tym zajac. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. To musi nieziemsko na stole wyglądać!

    OdpowiedzUsuń
  15. Post napisałaś jakiś czas temu ;) ale ja trafiłam na niego dopiero teraz.
    Dziękuję za wspaniały i prosty pomysł na wykorzystanie filcu. Przede mną pierwsze próby z filcem a ten turtorial na pewno się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super, bardzo się cieszę :) Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale super!!!!!!!! Wprawdzie ten post dodałaś prawie rok temu, ale ja znalazłam go dopiero teraz-ku swemu szczęściu :) będzie jak znalazł na przyszłe Święta ! Dzięki i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. ale Śliczności ,cudowne kolorki i takkkkie słodkie !!!!

    OdpowiedzUsuń