środa, 22 maja 2013

Środowe myki: wielkość zdjęcia na facebooku


Kilka tygodni temu (przy okazji tego posta) pojawiło się pytanie od April - jakiej wielkości powinny być zdjęcia zamieszczane na facebookowym profilu?

Prostokątne zdjęcie profilowe na fb oraz zdjęcia w zamieszczanych postach przycinane są do formy kwadratowej. Aby nie ulegały zniekształceniom, warto od razu wykadrować je i dopasować do kwadratu o wielkości co najmniej 180 x 180 pikseli. Zdjęcie zostanie - w zależności od rozmarów ekranu - automatycznie zmniejszone do wielkości 125 x 125 albo 150 x 150 pikseli. Jeśli chodzi o zdjęcie w tle (prostokątne, u góry strony), zostaja one rozciągnięte do wymiarów 851 x 315 pikseli (jego szerokość powinna jednak wynosić co najmniej 399 pikseli). Edycji zdjęcia możecie dokonać w najprostszych programach do obróbki zdjęć, np. w instalowanym automatycznie wraz z Windowsem Microsoft Office Picture Manager (Edytuj obraz > Zmień rozmiar). Sama z niego korzystam i w takich sytuacjach sprawdza się bardzo dobrze.

Można też dodać zdjęcie na facebooka i tam nim nieco pomanewrować. Ja sama w większości przypadków dodaję zdjęcia prostokątne i nie bawię się w docinanie, a korzystam jedynie z opcji "Zmień pozycję zdjęcia" - pozwala ona przesunąć zdjęcie i wybrać to, co będzie widoczne w okienku. U góry posta wybieramy przycisk "Edytuj lub usuń":


Klikamy "Zmień pozycję zdjęcia" :


Kiedy najedziemy myszką na zdjęcie, pokaże się nam krzyżyk - klikamy na zdjęcie i cały czas trzymając przesuwamy obraz. Zmiany zachowujemy wybierając przycisk "Zapisz":


Sposób ten nie nadaje się oczywiście do wszystkich zdjęć, z pewnością nie uda się wykadrować tak zdjęć zawierających mocno prostokątny obiekt.

Mam nadzieję, że te kilka informacji Wam się przyda. Z facebookowego profilu korzystam od niedawna, więc wszelkie uwagi mile widziane! Jeśli macie jakieś sugestie czy szczególne zapotrzebowanie na środowy myk, dajcie znać w komentarzach - jeśli będę umiała, chętnie pomogę.


W poprzednich środowych mykach:

Wszystkie środowe myki

8 komentarzy:

  1. nie wiedziałam do tej pory o zymś takim jak "zmień pozycję zdjęcia" na facebooku -dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też do tej pory nigdy z tej opcji nie korzystałam. Dzięki za podpowiedź!

    OdpowiedzUsuń
  3. nie znałam tej opcji,dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłam, przeczytałam... i zapomniałam podziękować. Bardzo dziękuję:) Info o pixelkach jest właśnie dla mnie - dzięki:) Skąd Ty to wiesz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie ja, to wujek Google wie wszystko :)

      Usuń
  5. Definitely believe that which you stated. Your favorite reason appeared to be on the web the simplest thing to be aware of. I say to you, I certainly get annoyed while people consider worries that they plainly don't know about. You managed to hit the nail upon the top as well as defined out the whole thing without having side-effects , people could take a signal. Will probably be back to get more. Thanks
    I have been checking out a few of your stories and its pretty clever stuff. I will make sure to bookmark your blog.
    Cccam Server | Cardsharing | Cardsharing Server | Dreambox Cccam | Dreambox Cardsharing

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapewne jak wkoncu zaloze konto na FB to wroce do tego posta :) Milego weekendu Ci zycze Asiu juz teraz :) Pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki za podpowiedź co do wymiarów zdjęć :)

    OdpowiedzUsuń